Nem is tudom, hogy maradt ki eddig Balambér története? Ez egy "szájból mesélős" történet, amit amúgy szabócsaládosan végtelenítve mesélek a csajoknak, ha olyanom van. Egyébként Balambér egy öreg, piros autó, ami eredetileg Józsi bácsié, de Józsi bácsi már öreg, nem vezethet, ezért odaadja Csabának, hogy használja ő. Csaba rendberakja, használja, aztán lassan megérkezik a történetbe Helga a felesége, majd Domi a gyerekük, aztán Nelli cinke, Lina egér, a barátaik (inentől fut több szálon a cselekmény, én már nem is tudom követni, de ők még igen, ebből van is néha probléma), meg Gyula, a 424-es gőzmozdony. Ment, mendegélt a mese, és eszembe jutott, hogy kéne építeni egy Balambért, úgyhogy karácsonyra el is készült a v0.1-es, szobai "dobozautó", amit a plüss állatok tárolására csináltam. Persze elszúrtam, mert csak Nelli fér bele kényelmesen, ráadásul egy centivel magasabb, mint kéne, és nem lehet egyszerűen ki-betologatni az ágy alá.
Viszont innentől vérszemet kaptam, és januárban belekezdtem egy pedálos verzió építésébe, mert valami jópofa játékot akartam a csajoknak tavaszra. Sajnos a dolog kicsit csúszik. Ősz lesz belőle. Esetleg karácsony, vagy jövő tavasz. Őszintén szólva nem számítottam ilyen szívásokra, meg hát a lelkesedésem is csökkent, ahogy jöttek a problémák. Pedig egész jól indult:
Pár hétig túrtam a netet, és próbáltam képeket keresni, hogy más hogy csinálja. (Azt fel sem tételeztem, hogy másnak nem volt még ilyen agymenése.) Találtam is több jópofa ötletet, sőt egy helyen még a terveket is meg lehetett volna rendelni, de aztán kiderült, hogy mégsem, mert ezt a modellt már "kifuttatták." Egyrészt nem értettem, hogy pár PDF fájlon mit lehet kifuttatni, másrészt rájöttem, hogy egy kazal collos mérettel és Whitworth menettel mit is kezdenék? Szóval az ötletek alapján elindult a tervezés, meg a famunka. Ez volt az első lépcső, az első futómű:
A kerekek természetesen gyerek bicikliből vannak, 16"-osak. Egy bringát Feri bácsitól kaptam ajándékba, a másikat kompletten 800 Ft-ért vettem a Vaterán. Az első futómű fém része 1/2"-os, horganyzott T-idom, hozzá való kupakkal és csőtoldókkal. (2 db 40 mm-es a két összekötő idom, és egy félbevágott 180 mm-es az irányító kar) Az első futómű 22 mm-es vörösréz muffal (fűtésboltban kapható ez is) van perselyezve kopás ellen, illetve azóta került a fára 4-4 db 20-as alátét, hogy a kupakok ne járják ki a fát. Ez eddig elég jól ment, sőt még a kasztnival sem volt gond, de az majd a következő rész lesz.