Csokis család

A Csokis család napjai, örömei, nyűgjei.

Címkék

anglia (1) anyu (4) apu (2) autó (13) barkács (9) betegség (7) bkv (2) család (32) édeserdély (1) elégedett (2) fixi (2) fotó (1) gabi (1) hír (1) hülyeség (35) játék (5) kaja (28) kérdés (5) kit (7) költözés (3) lakás (3) lina (34) mázli (2) mekk elek (1) miazhogy (4) motor (4) nagyi (2) nagypapa (3) nelli (27) nyelv (2) nyúl (3) ovi (4) pedálos (4) pozitív (3) reptér (1) repülés (2) retro (24) suli (1) szőnyeg (4) szöveg (3) tájfutás (5) thor (1) törp (1) túlélő (7) Címkefelhő

Friss topikok

  • Dulifuli, akit kizárt az Index Fórumról egy köcsög: @Szubrina: Nem olyan nagy trükk az előállítás, mert nem kell minden hígításból a teljes lehetséges... (2020.05.13. 12:13) Chuck Norris meg elmehet a búsba!
  • Linnaa: Sajnos azt hiszem inkább: Hol az iPhone 7???!!! (2017.02.25. 07:39) Nyaralás
  • Linnaa: Fordult a kocka! Elmehettek Mamival a strandra, mi meg addig netezünk. (2017.02.25. 07:35) Netfüggőség?
  • lóspaci: éss rajt van végre az a maszk? kisuvickolva? (2015.02.10. 13:27) Bréking... egy kicsit (meg egy kicsit down)
  • geegee: Közben megtaláltam a korábbi posztokat is.Saját kútfőből én is egy tök ilyen első futóműre gondolt... (2014.09.07. 06:46) Pedálos autó (1.)

Linkblog

Pedálos autó (2.)

2009.10.04. 15:41 Csokis

Lassan azért folytatom. Szóval megvolt az első futómű, és viszonylag egyszerűen. Ez azt jelentette, hogy csak az egyik deszka repedt el, miközben a vörösréz perselyt beütöttem a helyére, de mivel a méretek és a "knowhow" már megvolt, ezt egy óra alatt újra lehetett gyártani. A sarki Praktikerben megvettem a váznak valót, ami 56*28-as fenyőfa stafni volt. Ahogy anyukám mondaná, "hülyének van szerencséje", Ugyanis eszembe nem jutott utána mérni, hogy ez hogy viszonyul az első futómű T-idomjaihoz, meg az alátétekhez. Pont jó lett, úgyhogy megúsztam a vésést, vagy a marást. Ezután elmentem a Zatik faáruházba, mert gőzöm nem volt róla, hogy miből lesz a kasztni. Illetve azt tudtam, hogy rétegelt lemezből, de hogy milyen fajtából, és milyen vastagságúból, arról dunsztom sem volt. Ott a helyszínen a 8 mm-es bükk tűnt a legjobbnak, mert viszonylag kemény is a felülete (a nyárhoz, nyírhoz képest feltétlenül), de azért 8 mm-esben még meg lehetett úgy hajlítani, ahogy akartam. Nagyjából méretre vágattam, hogy szállítani lehessen, aztán a szobában felszerkesztettem rá az A/4-es méretű tervemet, a két lapot összefogtam pár csavarral, és nekiestem a dekopírral. Jól lehetett vágni, a r fémfűrész-lap egyáltalán nem tépte az anyagot. Mivel a 8-as anyagba nem lehet rendesen csavarozni, 2*2-es fenyő lécekkel, plusz ragasztással illesztettem a karosszéria elemeit. A csavarfejeket süllyesztettem, hogy ha ráglettelek, eltűnjenek. Gondoltam arra is, hogy szép kárpitosszögekkel kialakítok egy "szegecsképet", de ez úgysem lenne tartó elem, úgyhogy egyelőre parkol az ötlet, majd a végén meglátom. Meglepően könnyen sikerült  a kaszni elejének "befűzése" is a keret mögé, a végeredmény egy egész pofás autó lett.

Itt tartottam február elején, nem egészen egy hónap után.

No, kábé idáig ment simán a dolog, utána kezdődött a szívás.

Először a hátsó tengely, és a meghajtás okozott fejtörést. Az eredeti ötlet két független féltengely lett volna úgy, hogy az egyiken van a racsnis kerék, a racsni befelé fordítva, és a gyerek ezt hajtja. Ráadásul úgy, hogy egy kontrás kereket teszek fel a kontra kar bekötése nélkül, így hátrafelé tekerve a pedált tolatni lehet vele. Innen jött képbe Gabi kolléga a rengeteg eszével és kreativitásával. El is készült a tengely perselyezése, be is szereltük. Igenám, de már így, terheletlenül is látszott, hogy ez nem lesz hosszú életű megoldás, az egész ki fog kopni a fából. Át kellett térni az átmenő tengelyre. (Itt balra látható a köztes megoldás.)

Elmentem, vettem egy 10-es menetes szálat 8.8-as anyagból, azóta is ott áll a sarokban, mert Gabi megvétózta, hogy a menet mindig mindent ki fog járni, inkább kerítsünk egy 10-es pálcát, és metsszünk annak a végére menetet. A másik probléma az volt, hogy nem lesz jó a fék, mert egy öt éves gyerek ha baj van, nem fog automatikusan fékezni, csak leáll a tekeréssel, és attól az autó még megy tovább. Legyen inkább örökhajtós. Igen, de ha örökhajtós lesz, akkor a szabadonfutó kerekek közül az egyiket rögzíteni kell a tengelyen, ami nem is olyan egyszerű. És persze ekkor elvethető a kontra is, hisz' automatikusan megoldódik a tolatás problémája. A másik keréknek persze szabadonfutónak kell maradnia, különben Lina a kanyarokban majd össze... magát az erőlködéstől. Szóval kontrás kerék ment a levesbe (illetve szeptemberben Lina frissen összerakott biciklijébe, de ez majd egy másik poszt lesz...)

Gabi kreativitásával megoldódott a kerék rögzítése is. (nem részletezem, mert leírni faxnis, és annyira úgysem érdekel senkit, de egyszerű és nagyszerű megoldás), valamint a hajtás is bekerült a kerékről a tengelyre. Először csak elvileg, mert nem tudtam, hogy lehetne bármit is rögzíteni egy tömör tengelyen, de hát Gabi nem azért van, hogy ily kicsinységeken fennakadjon: tervezett és esztergált két kúpos szorítót, ez tartja most a hajdani Csepel versenygép komplett hátsó tengelyét.

 

No, itt tartottunk május közepén. Lassultunk már, de még nem álltunk le teljesen. De ami késik, nem múlik...

 

Szólj hozzá!

Címkék: autó barkács lina nelli pedálos balambér

A bejegyzés trackback címe:

https://csokis.blog.hu/api/trackback/id/tr131426993

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása