Csokis család

A Csokis család napjai, örömei, nyűgjei.

Címkék

anglia (1) anyu (4) apu (2) autó (13) balambér (11) barkács (9) betegség (7) bkv (2) család (32) édeserdély (1) elégedett (2) fixi (2) fotó (1) gabi (1) hír (1) hülyeség (35) játék (5) kaja (28) kérdés (5) kit (7) költözés (3) lakás (3) lina (34) mázli (2) mekk elek (1) miazhogy (4) motor (4) nagyi (2) nagypapa (2) nelli (27) nyelv (2) nyúl (3) ovi (4) pedálos (4) pozitív (3) reptér (1) repülés (2) retro (24) suli (1) szőnyeg (4) szöveg (3) tájfutás (5) thor (1) törp (1) túlélő (7) Címkefelhő

Friss topikok

  • Linnaa: Sajnos azt hiszem inkább: Hol az iPhone 7???!!! (2017.02.25. 07:39) Nyaralás
  • Linnaa: Fordult a kocka! Elmehettek Mamival a strandra, mi meg addig netezünk. (2017.02.25. 07:35) Netfüggőség?
  • pythonozok: Miért halt ki ez a blog? :( Egyébként a témához távolról kapcsolódva: vajon mi lehet egy homeopáti... (2015.03.04. 09:23) Chuck Norris meg elmehet a búsba!
  • lóspaci: éss rajt van végre az a maszk? kisuvickolva? (2015.02.10. 13:27) Bréking... egy kicsit (meg egy kicsit down)
  • geegee: Közben megtaláltam a korábbi posztokat is.Saját kútfőből én is egy tök ilyen első futóműre gondolt... (2014.09.07. 06:46) Pedálos autó (1.)

Linkblog

Kit car (4.)

2010.08.17. 13:19 Csokis

Akkor ezennel kihagyom a májusi rész végét, mert most már sok értelme nincs. Igazából annyi a lényeg -és ez nyárra sem változott-, hogy

  • Bal kézzel sebességet váltani nem ördöngösség. Viktor elmondta, hogy csináljam eleinte: amíg bizonytalan vagyok, ne vegyem le a bal kezem a váltóról, akkor később sem fogok a kilincs után kapkodni. Ennyi.
  • Sokkal kellemetlenebb jobb kézzel indexelni. A mai angol autóknál a gyártók a teljes kormányoszlopot kapcsolóstul átteszik a másik oldalra, így a váltó és az index egy oldalra kerül.
    Ez állítólag elég kellemetlen, de biztos meg lehet vele spórolni autónként vagy öt dollárt, hát az angol, japán, ausztrál és a többi jobbkormányos nép meg így járt. De ez még eredeti, belpiacos kocsi, itt bal kéznél a lámpát kapcsolgatja az ember. És kapcsolgatja is, amíg meg nem szokja, a többiek meg nem értik, hová megyek.
  • Akinek már volt ponyvás autója, az tudja, hogy a hátsó plexin -hacsak nem tök új- alig lehet kilátni. Ez itt 23 éves, és azzal van súlyosbítva, hogy az oldalablakok is ilyenek. Innentől a balra való sávváltás, vagy egy jobbra nagy ívben kikanyarodás a főútra mitfahrer nélkül maga az orosz rulett. Persze le is lehet venni az ablakokat, csak akkor hatvan felett (kilométerben) már lebeg a füled a szélben. Hát még, ha az eső is esik.
  • A fogyasztást ne feszegessük, inkább mpg-ban adom meg (22,4), az érzékenyebb lelkűek meg ne számolják át.

Az tény, hogy Londonban nem könnyű a kezdő autós élete, főleg hogy a rendszámból nem derül ki, hogy szegény, hülye külföldi vagy, akire vigyázni kell. Miközben tájékozódsz, megpróbálod tartani a forgalom ritmusát -már amikor nem a dugóban állsz-, és kezeled a háromsávos körforgalmakat. Úgyhogy első nap elmentem szépen egyedül gyakorolni egy kicsit, de meglepően jól ment az átállás. Ami igazán érdekes volt, hogy a kit carozás őshazájában is mekkora sikerem volt a kocsival. Viktorék ezt azzal magyarázták, hogy Kelet-Londonban nem túl gyakori az ilyen kocsi, elvégre ez nem a módis középosztály lakhelye, de hasonló volt később a helyzet Kentben is, pedig az végképp nem a dokkmunkások és bevándorlók gyűjtőtábora, leginkább a mi Telkink környékének felel meg. Általában azt vettem észre, hogy ez az autó mindenkiből -és nem csak a sofőrből- kihozza a gyereket. Porsche Carrerák lassítottak le a német autópályán, hogy szaros százhússzal előzve megnézhessék (az anyósülésen ülő srác orra láthatóan feltapadt az oldalüvegre), Pesten ötvenes nő kiabált át a Matizból, hogy "Jó a verda!", és tuningopeles kisebbségiek érdeklődtek mosolyogva Kőbányán, hogy hány köbcentis a motor. Ezért a legjobb az a hetven feletti házaspár volt, akik érdeklődve nézték az egyik kastély parkolójában, majd amikor mindent elmeséltem, az akcentusomat hallva megjegyezték: "Ja, hogy egy itteni barátjától kapta kölcsön."

Szóval az autó jól szerepelt, szépen indul és megy, a fordulóköre meg egy átlagos dodzsemének felel meg. A helykínálat "not too plenty", és akkor ez még az angol understatement tipikus oskolapéldája. A két gyerek feje hátul belelóg a vászonba (104 és 114 centisek), a lábuknál egy lapos sporttáska fér el, esetleg a két ovis hátizsákkal, az anyósülés elé szintén be lehet gyömöszölni egy kisebb táskát. A teszkós heti bevásárlás utáni hazamenésünk Sevenoaksból igen vacak húsz perc volt. Szóval kell egy külső csomagtartó, csak nem tudom, hogy tegyük fel.

Azért megnézegettük Kentet, barátaink jóvoltából potyáztunk egy hetet egy öreg, angol udvarházban (A képek alapján Zsófit meg is kérdezte egy kollégája, hogy ő esetleg nem lehetne-e a barátunk? Mire Zsófi közlte, hogy: -Dehogynem, hozzád hová lehet menni?), voltunk a barátainkkal a tengerparton homokozni, kaptunk a rendőrségtől dicsérő papírt a szélvédőnkre, hogy nem hagytunk semmit az autóban, és ezzel segítjük a bűnmegelőzést (na ja, a kocsin még egy ajtózár sincs, nemhogy kesztyűtartó), és életemben először nem lett hányingerem a fish and chipstől. Megtapasztaltuk az angol kocsmakultúrát, megittunk több liter sört, cidert, híg kávét; megettünk egy csomó kekszet és Bettiék jól tartottak minket, amikor Londonban voltunk. Jártunk egy rahedli parkban, láttunk szarvast, birkát, nyulat, felföldi marhát (highland cattle), gémet, kacsát, libát, hattyút, pávát és csatorna patkányt, etettünk mókust, Lina megtanult biciklizni, vettünk és elhagytunk dínókat, valamint kaptam egy baromi jó zakót az autóhoz, amibe már csak bele kell fogynom.

 (Folyt. köv...)

6 komment

Címkék: anglia család autó kit balambér

A bejegyzés trackback címe:

http://csokis.blog.hu/api/trackback/id/tr472227892

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nash vs. Keynes 2010.08.17. 21:09:45

Nagyon szép a járgány. Milyen zakót kell egy ilyenhez viselni? Gondolom az újja minimum kigombolható :)
Nem lehet lepolírozni az ablakokat valamivel, pl fogporral?

Nash vs. Keynes 2010.08.17. 21:10:29

esetleg utána lefóliázni őket valami karcmentes csodával?

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.08.18. 14:04:20

@Nash vs. Keynes: Igazából keresni kéne egy ponyvást, aki kicseréli az ablakot a ponyvában. Csak már Aknot olvtásrnak is lazulnak a kapcsolatai, mert már hét éve, hogy ellopták a kis terepjáróját.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.08.18. 14:06:23

@Nash vs. Keynes: Ja, és jót. 100% gyapjút, barnát, angolos szabással. Igazából átmenet a zakó és a kabát közt, mert van egy becippzározható szélfogója a saját anyagából. De ha nagy az érdeklődés, csinálok neki külön posztot. :-)

Nash vs. Keynes 2010.08.18. 16:12:35

@Csokis: Arra vigyázz, hogy az igazi angol zakónak nincs nagy válltömése, és csak szigorúan lószőrből. :)

Szőkeherceg-bombanője 2010.08.27. 22:38:13

Nah, megérte várni a posztra! :)