Csokis család

A Csokis család napjai, örömei, nyűgjei.

Címkék

anglia (1) anyu (4) apu (2) autó (13) barkács (9) betegség (7) bkv (2) család (32) édeserdély (1) elégedett (2) fixi (2) fotó (1) gabi (1) hír (1) hülyeség (35) játék (5) kaja (28) kérdés (5) kit (7) költözés (3) lakás (3) lina (34) mázli (2) mekk elek (1) miazhogy (4) motor (4) nagyi (2) nagypapa (3) nelli (27) nyelv (2) nyúl (3) ovi (4) pedálos (4) pozitív (3) reptér (1) repülés (2) retro (24) suli (1) szőnyeg (4) szöveg (3) tájfutás (5) thor (1) törp (1) túlélő (7) Címkefelhő

Friss topikok

  • Dulifuli, akit kizárt az Index Fórumról egy köcsög: @Szubrina: Nem olyan nagy trükk az előállítás, mert nem kell minden hígításból a teljes lehetséges... (2020.05.13. 12:13) Chuck Norris meg elmehet a búsba!
  • Linnaa: Sajnos azt hiszem inkább: Hol az iPhone 7???!!! (2017.02.25. 07:39) Nyaralás
  • Linnaa: Fordult a kocka! Elmehettek Mamival a strandra, mi meg addig netezünk. (2017.02.25. 07:35) Netfüggőség?
  • lóspaci: éss rajt van végre az a maszk? kisuvickolva? (2015.02.10. 13:27) Bréking... egy kicsit (meg egy kicsit down)
  • geegee: Közben megtaláltam a korábbi posztokat is.Saját kútfőből én is egy tök ilyen első futóműre gondolt... (2014.09.07. 06:46) Pedálos autó (1.)

Linkblog

Pedálos autó (3.)

2010.05.15. 18:28 Csokis

Jól elmaradtam a bloggal, és persze elmaradtam a pedálos autóval is. Azért folytatom, főleg, hogy rengeteg egyéb írnivalóm is van/lenne. Szóval ott lett vége, hogy májusra szinte kész volt szerkezetileg az autó, de ekkor lepihent a projekt. Szabi nekem, szabi Gabi kollégának, kedvem sem volt, lelkesedésem is fogyott. Nem vagyok egy kitartó típus, na! Aztán jött az ősz, és Gabi azt mondta, hogy ha sürgősen nem állok neki, akkor egyrészt jól képen csap, másrészt feljelent a gyerekeimnél, harmadrészt meg végleg leveszi a kezét az autóról. Ez utóbbitól azért megijedtem, mert tudtam, hogy egyedül ebből túró sem lesz, úgyhogy szeptember végén újra nekiláttam. Ez azt jelentette, hogy Gabi kollégával megcsináltattam a pedálokat (kiderült, hogy a gondosan szétvágott 16-os bicikliváz + pedál sehogy sem fér be a kasztniba), nagyon jók lettek, Béla kollégával meg kettévágattam egy, az anyósom kertjében talált, elég szürkére ázott régi gyűrűhinta gyűrűjét. Ez utóbbiból lett a kormány.

Egy régi, kb. 3 mm-es acél lemezre felrajzoltam a kormányt, és dekopírral kivágtam. Utána alul-felül ráragasztottam a két fél gyűrűt. Ez megfogta annyira, hogy legalább lehessen vele dolgozni. Egyik oldalról imbusz fejű csavarokat, a másik oldalról öreg printerekből kikapott, recés réz anyákat (eredetileg a műanyag előlapba vannak "belesütve") süllyesztettem be, ezek fogják össze. Utána pác és lakk. Élőben sokkal jobban néz ki, mint a fényképen, majd a teljes autós képen lesz róla jobb kép is. 

Közben kitaláltuk a kormányzást is, az irányító karok például átfordultak hátsó helyzetbe. (Így jobban is néz ki, meg rövidebb és meredekebb kormányoszlop kell.) Gabi kolléga megcsinálta a meghajtást, ami két átmenő menetes szárral egy füst alatt merevíti is a kasztnit. Persze novemberre, Lina szülinapjára nem lett kész, de karácsony előtti két hétben már a netről letöltött és kinyomtatott Smith műszerekből csináltam a szintén pácolt és lakkozott műszerfalat, kárpitoztam a textilbőr üléseket (öreg, romos irodai szék, router csomagolásából kinyert vékony szivacs, és pénzért[!] vett textilbőr), és festettem az egész autót. Utolsó héten szereltük be a láncot (a láncvédő és a lánc feszítő "persze" azóta sincs meg), a sárvédők is váratnak még magukra, de szenteste azért ott állt az autó az előszobában (a fa alá nem fért) és tényleg nagy volt az öröm. A negyedik részben teszek fel képeket is a kész műről.

Szólj hozzá!

Címkék: autó barkács pedálos balambér

A bejegyzés trackback címe:

https://csokis.blog.hu/api/trackback/id/tr572005586

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása