Szóval legyen kit car, és legyen angol. Igaz, akkor faxnisabb a hazaszállítás, és lehet szívni a jobbkormánnyal, de cserébe nagy a választék, és jóval olcsóbb, mint a csatorna innenső partján. Ha használt kit cart akarunk venni, akkor első az angol ebay. Itt a legszigorúbb télben is van fent vagy másfél oldalnyi (75 darab), tavasztól őszig meg felmegy a készlet a duplájára (150-200 darab). De ahhoz, hogy eddig eljussunk, előtte jó barátunk, a gugli segít a típus kiválasztásában. Mivel ez nem autós szakblog, és azon olvasók száma, akik valaha is kit cart akarnának venni, elhanyagolható, így a részleteket elhagyva felvázolom, hogy mik a szóbajöhető típusok. A paraméterek még mindig a következők:
- 30-as évek stílusában készült, tehát külső sárhányók, lehetőleg küszöbök is;
- kabrió;
- 2+2 ülés;
- maximum 2000 cm3 (de inkább csak 1800 cm3), a regadó miatt;
- legalább 15 éves, szintén a regadó miatt;
- érvényes forgalmi, hogy egyszerűbb legyen itthon a papíroztatás;
- maximumum 3500-4000 fontos ár.
Egyik sem teljesíthetetlen, csak az a fránya 2+2 szűkíti le nagyon a kört. Emiatt egy csomó olcsó és jópofa autó kiesik, mint például a JC Midge. A lehetőségek közül a legjobban az NG Cars NG TC-je és NG TF-je tetszik, csak ezt nem egyszerű olcsón kifogni. Kívánatos darab még a Morganra 4/4-re hajazó Merlin (ebből egy gyönyörű, bordó ment el nagyon jó áron, amíg azon szöszögtem, hogy kell-e, vagy sem), a Marlin Berlinetta, és az 1953-55 közt gyártott MG TF replikája, az RMB Gentry. Mivel eddig sem kicsi a választék, ezért szegény Spartan csak afféle szükségmegoldás lehet a béna bukócsövével, és a -szerintem- nem túl szerencsés arányaival. Szóval ezeket túrtam, meg néztem, aztán áprilisban beugrott egy RMB Gentry az Ebayen.
Képek alapján nagyon egyben levőnek tűnt, a tulaj megcsinált rajta mindent, ami drága, és ezért az olcsó kocsikról el szokták hagyni (küllős kerekek, rendes, "babás" lökhárítók, viszont elég messze volt ahhoz (Leeds környéke), és elég kicsi volt a motorja (1300 cm3), hogy talán ne menjen fel nagyon az ára. És nem is ment, 2250 fontért lecsaptam. Lett egy saját autóm, ami alig 2000 km-re van tőlem, kb. 40 éves motroja, váltója és futóműve van, átfúj rajta a szél, és halvány dunsztom nem volt arról sem, hogy megyek érte, nemhogy arról, hogy fogom kifizetni.
folyt köv...